Зробіть нам красиво …
Травень 7, 2014Не сприймайте даний матеріал як чергову статтю типу «Як можна заробити мільйон за три дні». Це – спроба в популярній формі викласти основні причини успіху і популярності сайтів. Ви можете самостійно переконатися в ефективності запропонованих методів. При певній вправності або наявності хороших оптимізаційних програм це абсолютно не складно.
Що ви робите коли треба знайти що-небудь в Інтернеті? Звичайно ж, ви не можете знати і пам’ятати всі потрібні вам адреси. Та й нікому це не потрібно. Ви, як і 85% Інтернет-користувачів у світі йдете на одну з популярних пошукових машин, будь то Яndex або Google, і шукаєте там. Таким чином, якщо вас цікавить інформація про полювання на хутрового звіра в Сибіру 18 століття, або про тенденції в зниженні лінії пояса штанів у Брітні Спірз, ви введете в рядок пошуку слова, які, як вам здається, максимально характеризируют предмет пошуку, і будете вибирати серед результатів пошуку.
Точно таким же чином і надійде людина, шукаючи продукт, який ви пропонуєте на своєму сайті. Як зробити так, щоб вас знаходили швидше? Як домогтися того, щоб ваш сайт був номером один в результатах пошуку? Адже відомо, що перші дві-три позиції отримують левову частку входжень, решта ж перебиваються випадковими візитерами. Якщо ваш бізнес напряму залежить від кількості відвідувачів, вам, напевно, абсолютно не на руку перебиватися випадковими заробітками. Ми спробуємо допомогти вам розібратися в складному питанні веб-оптимізації з тим, щоб ви могли самостійно пройти всі 10 умовних кроків і на власні очі переконатися в ефективності запропонованих методів.
КРОК ПЕРШИЙ. Підбирати КЛЮЧОВІ СЛОВА
Ключові слова – ключ до успіху в рейтингу сайту. Вибачте за мимовільний каламбур, але це так. Більшість пошукачів першим ділом подивляться на них коли з’являться на вашому сайті. Тому до їх вибору слід ставитися з максимальною відповідальністю. З чого почати? Одразу попереджаємо – Не покладайтеся лише на власні інстинкти! Наш перший рада, хоча і передбачає тільки ваша участь, обмежуватися ним все ж не слід.
Мозковий штурм. Візьміть ручку і папір, сядьте зручніше (Не засніть!) І записуйте всі слова, які прийдуть вам в голову. На даному етапі ні в якому разі не обмежуйте себе, записуйте будь-які асоціації, які приходять в голову, коли ви думаєте про ваш товар. Поставте себе на місце вашого потенційного відвідувача – як би ви шукали вашу продукцію, будь ви на його місці.
Запитайте інших. Попросіть сім’ю, друзів, колег зробити те ж саме. Напевно, у них з’являться слова, які ви пропустили або недогледіли.
Проаналізуйте лог-файл. Відкрийте лог-файл вашого сайту і подивіться, за якими словами вам знаходили найчастіше.
Підгляньте в Інтернеті. Подивіться на інших процвітаючих сайтах, які слова і фрази використовують інші вебмастера. Можливо, вони підкажуть щось нове. Тільки не застосовуйте метод Ctrl + c – Ctrl + v, оскільки ніколи не можна бути впевненим, чи саме ключові слова привели то або цей сайт до успіху. Використовуйте це хіба тільки в експериментальних цілях
Будьте порегіональнее. Завжди намагайтеся брати до уваги тип публіки, на який розрахований ваш сайт. Якщо ви ведете бізнес в окремому регіоні, не забудьте врахувати це у своїх ключових словах – багато людей конкретизують свій пошук по регіону.
Використовуйте тезаурус. Словник синонімів – прекрасний спосіб пошуку додаткових ключових слів до тих, які у вас вже є.
Візьміть будь-яку програму, скажімо Page Promoter з пакета Net Promoter і використовуйте утиліту пошуку релевантних слів, тобто слів, які зустрічаються найчастіше в комбінації з заданим словом
Вітаємо! Вам вдалося зібрати досить значний список потенційних ключових слів. Але не поспішайте використовувати їх в такому сирому вигляді! Головна робота над ключовими словами ще попереду. Тепер треба сформувати ключові фрази. Навіщо? Статистика показує, що більшість людей вводять 2-3 слова при пошуку. Не слід ставити собі за мету відвоювати собі перші місця за допомогою узагальненого слова – швидше за все вам це не вдасться. Так, якщо ви продаєте, скажімо, комп’ютери, у вас практично немає шансів потрапити на перші позиції пошуку по слову «комп’ютер», оскільки на тому ж Яндексі ви отримаєте у відповідь більш 11000000 (!) Сторінок. Але якщо ви конкретизуєте пошук, задавши «дешеві комп’ютери в Рязані», то в результаті отримаєте всього 2 сторінки. Відчуваєте різницю?
Чим більш конкретні фраза ви використовуєте, тим більше у вас шансів, що вас знайде той, кому ви потрібні. Що далі? А далі ми будемо викидати те, що з таким трудом збирали. Не хвилюйтеся, ваші труди не були змарновані. Нам просто слід позбутися слів, за якими нас ніхто ніколи шукати не буде. Відкиньте всі вищі і найвищі щаблі порівняння прикметників – веб рясніє такими словами, як, «кращий», «найдешевший», «найшвидший», а також сильними прикметниками типу «дивовижний», «фантастичний» і.т.д. Видаліть слова-зв’язки, такі як «і», «або», «таким чином», оскільки вони автоматично виключаються з результатів пошуку. Не слід дублювати слова, написані з великої і маленької літери – регістр не має значення для пошуковиків.
КРОК ДРУГИЙ. ВЧИМОСЯ ВИКОРИСТОВУВАТИ МЕТА-Теги
Мета теги
Це елементи розмітки веб-сторінок, основна мета яких – пояснювати пошуковому роботу, що шукати на даній сторінці. Здавалося б, ось що нам потрібно! Просто пояснимо нетямущим Гуглу або Рамблеру що у нас є, і все буде в порядку, вони самі приведуть відвідувачів до нас за руку. Але не все так просто. Звичайно, мета-теги дуже і дуже важливі, але, підходячи до них, слід враховувати ще багато інших, здавалося б, другорядних факторів. Є багато видів мета-тегів, але найважливішими з них є зо три.
Мета-тег ключових слів KEYWORDS містить наші з таким трудом відібрані ключові слова і фрази. Мета-тег опису DESCRIPTION, як ви, напевно, здогадалися, дає короткий опис того, що сторінка містить. Тег заголовка TITLE вказує на назву вашої сторінки. Статистика показує, що тільки 20% від загальної кількості сторінок містять теги ключових слів і опису. Таким чином, якщо у ваших конкурентів їх немає, а у вас є, це дає вам величезну перевагу.
Тег заголовка.
Просто всім тегами тег. Google може не враховувати всі інші теги, мало уваги зверне на ключові слова, але заголовок він прочитає обов’язково. Крім того, Google порівняє слова в заголовку з вмістом сторінки, і підрахує кількість повторень слів з заголовка в тексті сторінки, тобто, визначить густоту ключових слів. Якщо ця кількість буде в межах 3-5,5 відсотків, у вас є шанс, що він оцінить ваш сайт дуже високо, і помістить його на гідному місці в результатах пошуку. Крім того, вміст цього тега – перше, що побачать відвідувачі при завантаженні сторінки, тому тричі відміряйте, перед тим як …. ну, загалом, ви зрозуміли.
Тег опису.
Другий за своєю значимістю тег. Як правило, складається з одного коротенького абзацу і містить максимально точний опис, саму суть сторінки. Деякі пошукові сайти покажуть до 150 знаків з цього тега при виведенні результатів.
Тег ключових слів.
Дуже важливий тег, який, тим не менш, ігнорується Гуглом і деякими іншими. Стандартний формат для написання ключових слів – кожне окреме слово або фаза розділяються комою. Слова в межах однієї фрази повинні розділятися пробілами.
Майте на увазі: ключові слова повинні відноситися тільки до поточної сторінці, ні в якому разі не до всього сайту. Організовуйте ваші сторінки таким чином, щоб кожна сторінка була присвячена одному продукту або тематиці. Уникайте занадто частого повторення одного слова, оскільки деякі пошуковики можуть сприйняти це як спам. як я вже згадував, приділіть увагу повторюваності ключових слів у тексті сторінки.
КРОК ТРЕТІЙ. Продуманої стратегії ОПТИМІЗАЦІЇ
Так чому ж деякі сайти підіймаються на верхівку результатів пошуку, а деякі ні? Розглянемо деякі ключові моменти в оптимізації веб-сайтів.
Зміст.
Тут все просто і логічно: чим більше змісту, тим краще. Пояснюю: пошукові машини, як і люди, шукають сторінки з достатньою кількістю корисної інформації. Отже, для того, щоб добитися хорошого місця в результатах пошуку, просто наситьте кожну сторінку якомога більш якісним змістом. Пошукові машини «сліпі». Вони не помітять красивого дизайну вашого сайту, не оцінять по достоїнству ваші старання поліпшити функціональність і зручність користування. Але текстове наповнення відіграє для них дуже і дуже важливу роль.
Також, намагайтеся якомога частіше оновлювати сайт – як машини, так і люди люблять це. Крім того, при частому оновленні деякі машини, наприклад Google, можуть сприйняти ваш сайт за сайт новин. Це призведе до того, що до вас почнуть надсилати пошукового робота частіше, іноді навіть по кілька разів на день.
Густота слів.
Якщо текст сторінки складається з 100 слів, і ключове слово зустрічається в тексті тільки один раз, то густота цього слова відповідно становить 1%. Оптимальна ж густота має не виходити за межі 3-5,5 відсотків. Чим це пояснити? Візьміть будь-який спеціалізований текст на будь-яку тему і прочитайте вголос. Ви почуєте, що одне або декілька слів (якщо, звичайно, не враховувати стандартні прийменники, сполучники або займенника), зустрічається частіше інших, оскільки воно є темою даного тексту. У нормальної мови густота слова, яке виражає тему, становить вищезгадані 3-5,5 відсотків. Це і враховують пошуковики при індексації та оцінюванні важливості, або «релевантності» сторінок.
Перевірити густоту ключових слів у себе на сторінці можна дуже простим способом: знову-таки почитайте її текст вголос. Якщо яке або слово буде зустрічатися ненормально часто, ви неодмінно відчуєте це. Але найкраще підійти до даного питання більш науково, озброївшись спеціальною програмою. Той же Page Promoter, крім ряду інших незамінних при оптимізації інструментів, містить дуже зручний аналізатор густоти ключових слів.
Помітність ключових слів.
Деякі спамери створюють сторінки, що містять в мета-тегах одне, багато разів повторюване слово, скажімо «sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex, sex». Це може дати короткочасне підвищення рейтингу, а може призвести до того, що вас взагалі видалять з бази даних пошуковика. Домогтися аналогічного ефекту без ризику бути віддаленим на лаву штрафників можна, зробивши ключові слова більш помітними. Це аж ніяк не означає, що їх треба виділяти жирним шрифтом і кислотним кольором, як роблять деякі горе-вебмастера, сторінки яких не рекомендується дивитися людям з хворим серцем і слабким шлунком. Отже, де і як можна розміщувати ключові слова?
Мета-теги.
Як ми вже говорили, тег заголовка HEAD є найбільш помітним елементом документа. Тому, в нього стоїть «впихнути» як мінімум одне ключове для даної сторінки слово.
Заголовки і підзаголовки H1 – H6. Вони, в принципі, повинні давати відвідувачеві уявлення про те, що, власне він зараз буде читати. Тому, пошуковий робот прочитає їх у першу чергу.
Текст гіперпосилань.
Було б природним припустити, що всі посилання, що знаходяться на сторінці, ведуть до інших документів, тематично пов’язаних з темою вашої сторінки. Ось чому велику увагу слід приділяти мабуть тексту гіперпосилань, тобто тієї частини гіперпосилання, яку відвідувач побачить на сторінці.
Альтернативний текст.
Атрибут ALT обов’язково повинен бути присутнім при кожному зображенні з кількох причин. По-перше, у багатьох західних країнах були введені закони, що регулюють функціональність веб-сайтів на користь людей з проблемами зору. Альтернативний текст полегшує таким людям навігацію за допомогою програм, які вимовляють текст вголос. По-друге, пошуковик додасть деяку кількість балів за кожне ключове слово в альтернативному тексті.
Незважаючи на те, що я критично відгукнувся до виділення кольором і шрифтом, деякий сенс в застосуванні подібних методів все ж є. Помістіть ключові слова на початку сторінок і абзаців. Виділіть їх курсивом або зробіть напівжирними. Будьте обережні з кольором, оскільки наявність на сторінці тексту, за кольором однакового з фоном – один з поширених способів веб-шахрайства, і деякі пошуковики можуть про це здогадатися.
Ми можемо порекомендувати два програмні продукти для оптимізації сторінок:
Web Position Gold і Net Promoter. Перший з них – досить потужна програма для оптимізації сайтів та реєстрації їх на пошукових машинах. Другий – єдиний російською ринку повністю русифікований пакет програм, за допомогою якого можна провести процес розкрутки сайту «від А до Я» – від покупки домена до аналізу лог-файлів і перевірки непрацюючих посилань.
Кількість входжень.
Відразу застерігаю – не пробуйте самостійно сидіти і до посиніння вказівного пальця нащелківать собі кількість входжень. Якщо ви повертаєтеся на пошуковий сайт і проходите знову і знову по одній і тій же посиланням, пошукова машина подумає, що ви там не знайшли нічого для себе цікавого, і ефект буде прямо протилежний очікуваному: вас «понизять у званні». Крім того, вас все одно рано чи пізно засекут по вашому IP адресою, і ваш сайт можуть серйозно покарати за шахрайство.
Популярність сайту.
Чим більше існує зовнішніх посилань, ведучих до вашого сайту, тим краще. Це абсолютно логічно: адже якщо вас цитують, це означає, що до вас прийшла слава. Питання полягає в тому, хто вас цитує. Чим популярніший сайт, який посилається на вас, тим вище ваш сайт буде оцінений. Бажано також, щоб сайти, які містять посилання на ваш сайт концентрувалися на тій же тематиці, що і ваш. Існує безліч схем обміну лінками, деякі з яких дійсно ефективні, але про це – в наступних розділах. Найпростіший же спосіб добитися того, щоб на вас посилалися – зробити хороший, інформаційно насичений сайт.
КРОК ЧЕТВЕРТИЙ – Використовуємо секретну зброю – дорвеи (вхідні сторінки).
Для того щоб пошукова машина не проігнорувала ваші ключові слова, чи фрази, можна використовувати спеціальні Web-сторінки – дорвеи. Звичайно, тут виникає ряд питань етичного плану – як-не спам і суперечить кодексу оптимизаторской етики … Але ж не завжди можливо домогтися високих результатів «правильними» методами. Тоді й доводиться вдаватися до таких от штучним прийомам.
Уявіть собі, що ви – головний кухар престижного ресторану. Як справжній професіонал, ви, звичайно ж, захочете максимально урізноманітнити меню закладу, тому що у кожного клієнта – свої смаки, на які, як і на колір, товаришів немає. Пошукові машини теж іноді нагадують вибагливих відвідувачів.
Наприклад: якщо одна пошукова машина звела вашу Web-сторінку на вершині рейтингу, то інша може навіть проігнорувати ваше існування. Для того щоб така пошукова машина нас помітила, ми вдамося до допомоги вхідних сторінок. Якщо пошуковому роботу сподобається інформація на вашому Дорі, можете вважати угоду з дегустатором – пошуковим роботом – доконаним справою. Ваша Web-сторінка отримає хороші шанси опиниться серед лідерів рейтингу.
Законсервовані дорвеи.
У доісторичні часи сторінки-дорвеи не містили якоїсь конкретної інформації. Вони складалися лише з декількох ключових слів, малюнків і посилань на головний Web-сайт. Зараз за допомогою таких програм як Web Position Gold (http://www.webposition.com) або Page Promoter (http://net-promoter.com/ru/pagepromoter) можна створити цілу систему дорвей сторінок, які практично не засікаються роботами і отримують високий рейтинг.
Чи буде створення подібних сторінок однією з передумов успіху в стратегії оптимізації пошукових машин?
У випадку, якщо ви правильно використовуєте дорвеи, пошукові машини поставляться до вас дружньо. Відповідальна створення і використання дорвеїв допоможе збільшити точність і акуратність індексування сайтів пошуковими машинами, що, у свою чергу, помножить шанси користувачів знайти необхідну їм інформацію.
Якщо ви хочете уникнути проблем, пов’язаних з неправильним створенням дорвеев, що не включайте в їх зміст нічого неправдоподібного. Головне – розрахувати правильну кількість ключових слів, і помістити їх в потрібні місця. У цьому випадку вам буде гарантовано високу рейтингове місце. Зміст ваших дорвеев повинно завжди збігатися з вмістом всього сайту, і забезпечувати користувачів інформацією, рисунками та посиланнями нарівні з іншими сторінками вашого сайту.
Невідомий текст. Одним з найбільш популярних методів спаммірованія є використання однакового (або дуже схожого) кольору для шрифтів і фону самої сторінки. Таким чином пошуковим машинам додається роботи, а користувач, який відкриє цей сайт, не отримає нічого, крім одноколірної сторіночки. Пошуковики з легкістю засікають такі прийоми, єдиний спосіб такого обману, яку я можу запропонувати (але не порадити) – це використання монохромного картинки як фону.
Метеоритні зливи ключових слів іпользуются як у самому невидимому тексті, так і в нижній частині сторінки (“хвости”), де їх можна розрізнити за дрібному шрифту; або в Мета-тегах (або в інших захованих тегах). Цей прийом користується великою популярністю серед спамерів.
Обманні ключові слова. Ніколи не використовуйте поширені ключові слова, зміст яких не збігається зі змістом вашого сайту. Можливо, вам вдасться таким чином обдурити кілька людей, які в пошуках потрібної їм інформації попалися на вашу вудку, але можна з упевненістю сказати, що довго вони на вашому сайті не затримаються, і напевно, більше туди не повернуться. Такі махінації тільки зіпсують настрій користувачам.
Сторінки-близнюки (або дуже схожі сторінки). Поетапне розклад ще одного виду “кримінального” спаммірованія: спершу “злочинець” клонує сторінку (або дорвей), дає копіям різні імена, і, приписавши всі сторінки в Інтернеті, замусоривает Павутину дзеркальними копіями. Всі пошукові машини і директорії однозначно ідентифікують подібне явище як спам.
Підміна коду. Якщо вам вдалося в достатній мірі оптимізувати вашу сторінку, і вона потрапила в дивізіон високорейтингових сайтів, не робіть наступного: не ставте на її місце іншу сторінку. У кожному разі це не допоможе довго утримувати високі місця в рейтингу, і робот, повернувшись через деякий час, підміну виявить.
Переадресування сторінок. Часто при створенні заповнених спамом Web-сторінок програмісти переслідують єдину мету – привернути увагу пошукових машин. Якщо хтось відкриває подібну сторінку, такі теги як Meta refresh, CGI, Java, JavaScript пропонують йому переадрессовать свій запит на реально існуючу сторінку. Але ми б не радили вам вдаватися до подібних хитрощів, якщо ви, звичайно, не профі в цій справі.
Зловживання реєстрацією. У кожної пошукової машини є “ліміти міцності”, які відносяться і до кількості поданих на реєстрацію сторінок, і до регулярності їх появи. Чи не приписуйте одну і ту ж сторінку в адресну книгу однієї і тієї ж пошукової машини частіше, ніж раз на місяць. Не робіть дорвеї на реєстрацію в директорії. Уважно вивчіть правила реєстрації на кожній пошуковій машині.
Спаммірованіе і покарання.
Не всі пошукові машини будуть однаково суворі до вам за використання спаму.Якщо фокус вдався з однією з них, інша вже не допустить такого потурання. Деякі машини відмовляться індексувати сторінки, викриті у використанні спаму, інші ж проїндексируют їх, але тільки з меншими рейтинговими очками. Найгіршим варіантом для вас може стати навіть повне виключення сайту з рейтингу.
При сильному бажанні ви зможете знайти сайти з високими рейтингами, які набули такого почесні місця не без допомоги вищезгаданого спаму. Як правило, ці сторінки своє вже віджили – їм по кілька років. Якщо хтось спробував би використовувати їх сьогодні, то отримав би відмову, або низький рейтинг. Навіть якщо вам вдається довго тримати в таємниці використання технологій спаммірованія, подібні види шахрайства скоро підуть у небуття.
Пошукові машини намагаються якнайкраще виконати відведену їм роль – забезпечити користувачам доступ до необхідних їм продуктам, але спам, займаючи вільне місце, заважає машинам, в результаті і нам з вами. Можна з упевненістю сказати, що надалі пошукові машини будуть найсуворішим чином карати спамерів.
КРОК ШОСТИЙ – Реєстрація домену в ітернет та оптимізація для пошукової машини.
Якщо вашою метою є створення сайту, високо котирується на пошукових машинах, ви не повинні забувати про дуже важливому аспекті – реєстрації вашого домену.
Навіть якщо вам вдасться максимально оптимізувати ваш сайт, про успіх підприємства можна забути, якщо ви неправильно зареєстрували ваш домен в Інтернеті.
Давайте розглянемо всі “за” і “проти” реєстрації домену з точки зору максимальної оптимізації вашого сайту.
Оптимальні шляхи реєстрації доменів.
Деякі Web-майстри використовують принцип “ти – мені, я – тобі”, тобто здійснюють взаємовигідне співробітництво, інші – піддомени (які безкоштовно пропонують деякі служби Web-хостингу), треті ж користуються переадресуванням.
Наступні поради допоможуть вам дешево зареєструватися, але пам’ятайте – скупий платить двічі, і, якщо вашою метою є якість, краще довіриться іншим методам.