Навіщо компанії потрібен сайт?
Травень 8, 2014Все більше і більше компаній і підприємців хочуть створити собі багатомовний сайт, сайт який би передбачав функцію перегляду інформації на різних мовах. Обумовлено це, звичайно, в першу чергу цільовою аудиторією компанії, її розміром і територією, на якій працює ця компанія або підприємець.
При створенні сайту необхідно також наперед продумувати подальше просування вашого проекту в пошукових системах, і створювати багатомовний сайт згідно з усіма правилами SEO оптимізації.
Існує кілька основних методів для реалізації сайту на різних мовах, про які ми сьогодні і поговоримо, і постараємося знайти правильне рішення для створення мультимовного сайту.
Методи реалізації багатомовності
З основних методів створення багатомовних сайтів виділяють три основні методи:
- створення сайтів на різних доменних іменах (site.en, site.ru, site.ua);
- створення сайтів на піддоменах (en.site.com, ru.site.com, ua.site.com);
- створення сайтів в категоріях / папках (site.com/en, site.com/ua, site.com/ru).
Створення різних мовних версій сайтів в категоріях – найпростіший, і в теж час вимагає мінімальних фінансових витрат, спосіб. Реалізація багатомовності на сайті за допомогою категорій може бути різною:
- різні адреси у категорій / сторінок (в рамках одного сайту) – тобто в адміністративній частині у вас присутні сторінка / категорія кожної мови;
- параметр в адресі, який задає мову для сторінки (в рамках одного сайту) – тобто в адміністративній частині присутні сторінки / категорії, для яких є можливість вказати
- значення полів для різних мов, що є більш правильним, ніж попер. варіант, на мій погляд;
- фізичні каталоги (в рамках декількох сайтів) – тобто створюються папки на сервері і копіюється сайт в дані каталоги і кожен з сайтів є незалежним.
- Варіант створення фізичних каталогів, може мати місце, у разі якщо створюється проста html-сторінка, або ж сайт, що складається з 1-5 сторінок без функціоналу. Однак
- сьогодні, враховуючи зростання кількості інтернет-проектів, більша перевага віддається повнофункціональним сайтам з адміністративною панеллю.
Таким чином, кращою реалізацією багатомовності, в рамках обраного методу, є варіант параметра в адресі.Однак, з точки зору SEO оптимізації «метод категорій» є не найкращим, тому всі версії сайту знаходяться на одному домені – один ресурс.
Створення мовних версій на піддоменах сайту може бути реалізований також двома способами:
- налаштування сервера на обробку піддомену, як мовного параметра (в рамках одного сайту) – тобто також, як і в «методі категорій», в адміністративній частині присутні сторінки
- з полями для різних мов;
- копіювання сайту в фізичні папки піддоменів (в рамках декількох сайтів) – в даному випадку кожен сайт є окремим і незалежним один від одного.
- Як ви вже, напевно, здогадалися, найзручнішим варіантом для клієнта, і найправильнішим є перший варіант – налаштування сервера. Однак, знову таки, все залежить від
- розміру проекту та обсягів сторінок. По фінансових витратах даний метод нічим не відрізняється від попереднього.
З погляду SEO оптимізації, метод реалізації мультимовних сайтів на піддоменах практично не відрізняється від реалізації методом категорій. Таким методом користуються великі портали, інтернет-гіпермаркети. Іноді на піддомени виносять регіональні розділи або великі розділи інтернет магазинів.
Метод створення мовних версій на різних доменах є і самим фінансово і трудомістким, тому присутній необхідність викуповувати кілька доменних імен, а також адмініструвати кілька незалежних ресурсу. Однак всі витрати окуповуються завдяки тому, що даним метод є кращим з погляду SEO.
В даному випадку ви володієте кількома ресурсами відразу, тобто пошукова система бачить кілька окремих сайтів на різних мовах, і в разі втрати або зниження у видачі одного сайту, ви не втратите інші. Також кожен сайт можна прив’язати окремо до регіонів, що підвищить місце у видачі при пошуку по певному регіону.
Висновок
Як видно, кращим варіантом, однак і найбільш витратним і складним, є створення трьох незалежних сайтів.Однак, це не критична рекомендація, та реалізації іншими методами мають право на існування.
Також, не забувайте, що при розробці мультимовного сайту, вам необхідно буде розміщувати контент на трьох мовах, редагувати його і працювати з контентом трьох версій сайту окремо, незалежно від методу і варіанти реалізації.
Існують звичайно методи реалізації мовних версій через Google Translate, який дозволяє створити сайт на одній мові, і переводити його кожного разу при зверненні по спеціальному посиланню. Однак для створення повноцінної версії іншою мовою даний метод абсолютно не підходить, хоча б тому що машинний переклад, навіть від Google, не завжди досконалий.